Naar de hoofdinhoud

Hoe kan ik mijn laadstation toevoegen als het serienummer niet geaccepteerd wordt?

Als het serienummer van je laadstation niet geaccepteerd wordt bij het toevoegen, volg dan deze stappen om het probleem op te lossen:

Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

1. Controleer de foutmelding

Er kunnen twee veelvoorkomende meldingen verschijnen:

  • "Deze laadpaal is nog niet volledig geconfigureerd, en kan daardoor nog niet geregistreerd worden. Neem contact op met uw installateur."

  • "We hebben geen laadpaal gevonden op basis van dit serienummer. Controleer de invoer van het serienummer of neem contact op met ons support team."

2. Oplossing per foutmelding

Melding: "Deze laadpaal is nog niet volledig geconfigureerd, en kan daardoor nog niet geregistreerd worden."

  • Actie:

    • Neem contact op met Lanova Laadpalen via 088-0110301 om de configuratie af te ronden.

Melding: "We hebben geen laadpaal gevonden op basis van dit serienummer"

  1. Controleer het serienummer

    • Zorg ervoor dat het juist is ingevoerd, zonder typefouten of extra spaties.

    • Controleer of het overeenkomt met de sticker op het laadstation.

  2. Probeer het Stickernummer

    • Als het serienummer niet werkt, probeer dan het Stickernummer in te voeren.

    • Dit ID (charge point identity) is te vinden op de sticker van het laadstation of in de instellingen van het laadstation.

  3. Als alle stappen hierboven niet werken probeer om het laadstation te herstarten

    • Haal de laadpaal 1 minuut van het stroom en sluit deze opnieuw aan.

    • Probeer opnieuw om het serienummer toe te voegen.

3. Nog steeds problemen?

Neem contact op met Lanova Laadpalen via service@lanovalaadpalen of telefonisch (088-0110301), zodat zij de koppeling handmatig kunnen controleren en je verder kunnen helpen.

Was dit een antwoord op uw vraag?