Naar de hoofdinhoud

Hoe kan ik de firmware van een laadpunt upgraden?

Omdat je altijd up-to-date wilt zijn

Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Hoe de firmware van je laadpunt bijwerken

Volg deze stappen om de firmware van je laadpunt te upgraden via het Lanova Connect-dashboard.
Let op: het bijwerken van de firmware kan uitsluitend worden uitgevoerd door een installateur in samenwerking met de serviceafdeling van Lanova Laadpalen.

  1. Controleer de huidige firmware versie

    • Klik op 'Overview' om de huidige versie van de firmware van je laadpunt te bekijken.

  2. Raadpleeg de fabrikant

    • Neem contact op met de leverancier van de laadunit om te bepalen welke firmware je kunt uploaden op basis van je laadpuntmodel en de huidige firmwareversie.

  3. Upload de nieuwe firmware

    • Klik op 'Diagnostics' en vervolgens op 'Upload Firmware' om de nieuwe firmware te uploaden.

    • Selecteer het firmwarebestand vanaf je eigen computer.

De status van de firmware-upgrade controleren

Om de voortgang van de firmware-upload te volgen:

  1. Ga naar de sectie 'Commands'

    • Open de sectie 'Commands' om de statusupdates te bekijken.

  2. Gebruik de 'FirmwareStatusNotification'

    • Filter op "FirmwareStatusNotification" om de huidige status van de firmware-upgrade te zien.

Soorten status notificaties

Er zijn zes soorten statusnotificaties die je kunt ontvangen tijdens het firmware-upgradeproces:

  • Downloading: De lader is de firmware aan het downloaden.

  • Downloaded: De firmware is succesvol gedownload.

  • DownloadFailed: Het downloaden is mislukt. Neem contact op met de leverancier of werk de firmware ter plaatse bij.

  • Installing: De firmware wordt geïnstalleerd.

  • Installed: De firmware is succesvol geïnstalleerd.

  • InstallationFailed: De firmware kon niet worden geïnstalleerd. Neem contact op met de leverancier voor hulp.

Was dit een antwoord op uw vraag?